Warsztat samochodowy - jaki wybrać?

często są oni osobami zapracowanymi i nie mogącymi pozwolić sobie na dłuższe pobyty w sklepie w czasie postojów. Z myślą o takich osobach prowadzone są takie sklepy motoryzacyjne, w których można kupić praktycznie wszystkie samoc

Warsztat samochodowy - jaki wybrać?

Drobnostki samochodowe kupowane w sklepach motoryzacyjnych

Robienie szybkich zakupów motoryzacyjnych jest bardzo częste wśród właścicieli samochodów. Trzeba bowiem pamiętać o tym, że bardzo często są oni osobami zapracowanymi i nie mogącymi pozwolić sobie na dłuższe pobyty w sklepie w czasie postojów. Z myślą o takich osobach prowadzone są takie sklepy motoryzacyjne, w których można kupić praktycznie wszystkie samochodowe akcesoria. Niewielkie zakupy motoryzacyjne mogą zostać przeprowadzone bardzo szybko, a podczas ich robienia można zaopatrzyć się w przeróżne drobnostki samochodowe. Poza tym w sklepach motoryzacyjnych można kupować tanie części samochodowe. Takie części samochodowe będą mogły być wykorzystywane podczas przeprowadzania samodzielnych napraw samochodów.


Zasada działania

Zasada działania

Dociśnięcie szczęk do bębna odbywa się przy pomocy rozpieracza, który jest podłączony do mechanizmu sterującego. Rozpieracz wywiera nacisk na szczęki, powodując ich docisk do bębna. Za powrót i utrzymanie w położeniu braku tarcia szczęk odpowiedzialna jest sprężyna naciągowa.
Rodzaje układów ?rozpieracz-szczęki?

Dla rozpieraczy hydraulicznych:

Układ simplex ? dwa tłoczki rozpierające szczęki znajdują się we wspólnym cylinderku. W układzie tym jedna szczęka jest współbieżna, a druga przeciwbieżna. Wadą tego rozwiązania jest to, że naciski jednostkowe obu szczęk na bęben nie są jednakowe, a przez to zachodzi nierównomierne zużycie okładzin ściernych. Zaletą jest niższa cena i prostsza konstrukcja.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy


wale silnika spalinowego

Dynamostarter

Szczególnym rodzajem rozrusznika elektrycznego stosowanym w pojazdach jest dynamostarter umieszczany bezpośrednio na wale silnika spalinowego. Dynamostarter jest wielobiegunowym silnikiem szeregowo-bocznikowym łączącym funkcje prądnicy i rozrusznika. W trybie pracy prądnicowej jako wzbudzenie wykorzystywane jest uzwojenie bocznikowe, przy czym nabiegunniki nieczynnego w tym trybie uzwojenia szeregowego pełnią rolę biegunów biernych, w trybie pracy rozrusznika czynne są oba uzwojenia stojana.

Dynamostarter bywa nazywany też prądnicorozrusznikiem, prądorozrusznikiem i dynastarterem. Takie rozwiązanie jest stosowane w lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną, gdzie z wałem korbowym jest bezpośrednio połączona prądnica główna, która spełnia funkcję rozrusznika, co ma miejsce w większości lokomotyw spalinowych z przekładnią elektryczną prądu stałego. Gdy silnik spalinowy lokomotywy napędza trójfazową prądnicę prądu przemiennego do rozruchu stosuje się osobny rozrusznik, który w czasie pracy silnika spalinowego pełni rolę prądnicy pomocniczej. Takie rozwiązanie zastosowano w lokomotywie serii SP47. Zastosowano prądnicę - rozrusznik na napięcie akumulatorów 110 V o mocy 80 kW do rozruchu silnika o mocy 3000 KM.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego