Przedszkole - nowy etap w życiu małego dziecka

zin popołudniowych, a nawet wieczornych, dlatego podawane są im różne posiłki. Zawsze jednak, zanim kuchnia zdecyduje się na serwowanie dzieciom konkretnych posiłków, przeprowadzi wywiad z rodzicami dziecka dotyczący jego upodobań

Dodane: 23-05-2016 04:31
Przedszkole - nowy etap w życiu małego dziecka Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Posiłki podawane w przedszkolu

Dzieci przebywają w przedszkolu od wczesnych godzin porannych do późnych godzin popołudniowych, a nawet wieczornych, dlatego podawane są im różne posiłki. Zawsze jednak, zanim kuchnia zdecyduje się na serwowanie dzieciom konkretnych posiłków, przeprowadzi wywiad z rodzicami dziecka dotyczący jego upodobań kulinarnych i na tej podstawie będzie się starała przygotowywać najbardziej smaczne dla dzieci posiłki. Na śniadanie podawana może być kromka chleba z dżemem lub kawałkiem dobrej szynki, a do tego herbata lub kakao. Natomiast na pierwsze danie podana zostanie zupa odpowiadająca smakowo większości dzieciom, a po upływie jakiegoś czasu również drugie danie. Dzieciom, które wychodzą ostatnie z przedszkola, podany zostanie również podwieczorek.


Poznawanie nowych smaków przez dzieci

Przedszkole staje się dla dzieci okazją do poznawania nowych smaków. Przedszkolanki pracujące z dziećmi starają się poszerzać ich kulinarne upodobania poprzez sukcesywne wprowadzanie do przedszkolnego menu nowych potraw, a także poprzez rozmowy z dziećmi, w czasie których opowiadają one o swoich ulubionych potrawach. Mogą być im także pokazywane rysunki warzyw i owoców oraz czytane wierszyki opowiadające o tym, dlaczego warto zdrowo się odżywiać. Szczególna uwaga będzie zwracana na dzieci otyłe, które będą pilnowane, żeby nie zaczęły podjadać pomiędzy posiłkami oraz na dzieci zbyt chude, z którymi będą prowadzone odpowiednie zajęcia, motywujące je do jedzenia. Przedszkolanki będą się starały wzbudzić w dzieciach wrażenie, że jedzenie jest czymś przyjemnym.


Przedszkola - historia

Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody. Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole