Aplikacje szpitalne

ykule.E-dokumentacja w medycynieRodzaje i zakres dokumentacji medycznej (która może występować zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej) został opisany w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie

Aplikacje szpitalne Oprogramowanie typu niebawem będą obowiązkiem każdej placówki medycznej. Mamy możliwość już teraz wykupić właściwe licencje, jednak czemu jest to konieczne. O tej kwestii w artykule.

E-dokumentacja w medycynie

Rodzaje i zakres dokumentacji medycznej (która może występować zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej) został opisany w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania1. Przepisy te regulują również sposób wytwarzania, przechowywania i udostępniania tej dokumentacji. Możliwość stosowania zamiennie dokumentacji papierowej, jak i elektronicznej dopuszcza w/w rozporządzenie, co dodatkowo potwierdzone jest w art. 56 ust. 1 Ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektroniczna_Dokumentacja_Medyczna


Przeżytek papieru

Czy prowadzenie papierowych dokumentacji to przeżytek, wielu przedsiębiorców powie, że tak. I w sumie maja rację, ponieważ mało która nowoczesna firma korzysta z papierowych dokumentów. Niestety instytucje rządowe i państwowe dalej tkwią, mimo usilnych prób zmiany, w stosach papierów.

Wcale tak być nie musi, żeby załatwić jakąkolwiek sprawę w urzędzie można by najzwyczajniej w świecie zalogować się na swoje konto w urzędzie i tam dokonywać wszelkich zmian. Na szczęście jest nadzieja, ze niebawem się to zmieni. Szpitale niedługo czeka poważna zmiana w tej właśnie dziedzinie.


Nowoczesne firmy a przychodnie

Komputeryzacja, czy też informatyzacja postępuje coraz bardziej. Prywatne firmy już od wielu lat wykorzystują zalety systemów komputerowych w swoich siedzibach. Te państwowe niestety dopiero teraz zaczynają wkraczać w tą erę.

I nie inaczej jest w przypadku przychodni i szpitali, wkracza bowiem ustawa na mocy której przychodnie będą zobowiązane do elektronicznej ewidencji pacjentów i ich kartoteki. Ma to ułatwić i zunifikować przepływ danych o konkretnym pacjencie.

Oczywiście wiąże się to ze sporymi wydatkami na systemy informatyczne, ale jednak teoretyczne zalety tego rozwiązania są tego warte.